رده بندي سني 2 هزار بازي رايانه اي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رده بندي سني 2 هزار بازي رايانه اي
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1389
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
رئيس بنياد ملي بازي هاي رايانه اي از آغاز فاز سوم نظام رده بندي سني محصولات فرهنگي ديجيتالي خبر داد و با تاکيد بر اينکه تمامي بازي هاي بازار بايد از اين نظام تبعيت کنند ، گفت: تاکنون بيش از دو هزار بازي رايانه اي و محصولات مرتبط فرهنگي موجود رده بندي سني شده اند.

به گزارش مهر، بازي هاي رايانه اي ، ظرف کمتر از يک دهه گذشته به تدريج به پديده غالب در دنياي سرگرمي ها مبدل شده اند و طيف وسيع و متنوعي از مخاطبان را به خود جذب کردند. به همين دليل مي توان گفت که از نقطه نظر اثرگذاري، در رديف رسانه هاي گروهي پر مخاطب مانند تلويزيون قرار دارد و مي تواند به همان اندازه نيز ساختار فکري، فرهنگي و اخلاقي جامعه را متاثر کند.

در همين راستا بنياد ملي بازي هاي رايانه اي از سال 88 نسبت به تدوين و اجراي نظام رده بندي سني اين محصولات کرده است که اين نظام مي تواند يکي از اساسي ترين راهبردهاي نظام اجتماعي کشور براي محافظت در برابر پيامدهاي سوء گسترش بازي هاي رايانه اي و بهبود آثار و تبعات اين پديده گريزناپذير باشد.
 
بهروز مينايي در تشريح فعاليت نظام رده بندي سني بازي هاي رايانه اي و با اشاره به اينکه اين پروژه داراي سه فاز مجزا بوده که هم اکنون فاز سوم آن بعد از تدوين نقشه راه و تعيين چگونگي انجام مراحل مختلف در حال اجرا شدن است ، اظهار داشت: طبق اين نظام تاکنون بيش از دو هزار بازي رايانه اي خارجي موجود در بازار رده بندي سني شده و حدود 300 بازي نيز مورد تاييد قرار نگرفته است.
 
مينايي با بيان اينکه شرکت هاي توزيع کننده محصولات فرهنگي ديجيتالي و بازي هاي رايانه اي موظف به توزيع محصولات رده بندي شده و داراي هولوگرام هستند اضافه کرد: محتواي بازي هاي رايانه اي بايد قبل از توزيع توسط متخصصان مورد بررسي قرار گيرد و در صورت نبود نکات آسيب رسان رده بندي شده و در اختيار کاربران قرار گيرد.
 
وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي رفع نگراني خانواده ها از محتواي بازي‌هاي رايانه اي تاکيد کرد: خانواده ها مي توانند براي اطلاع يافتن اطلاعات پيرامون رده بندي سني و محتوايي بازي هاي رايانه اي از سامانه پيامکي بنياد بازي هاي رايانه اي به شماره 20000700 استفاده کنند.
 
مينايي با تاکيد بر اينکه اين سامانه براي کسب اطلاع در مورد بازي هاي رايانه اي و آگاهي از رده بندي سني آنها راه اندازي شده است ، گفت: سامانه مذکور اين قابليت را براي خانواده ها و کاربران ايجاد مي کند تا با ارسال نام بازي به صورت انگليسي از وضعيت آن مطلع شوند.
 
رئيس بنياد ملي بازي هاي رايانه اي با بيان اينکه براي اطلاع از جزئيات بازي هاي رايانه اي بايد نام بازي توسط کاربر به اين شماره پيامک ارسال شود ، گفت: در اين صورت رده سني و مجاز بودن يا نبودن آن به کاربر اطلاع داده مي شود.
 
به گفته وي ، اين سامانه و نظام رده بندي سني بازي هاي رايانه اي براي رفع نگراني هاي خانواده ها در زمينه اطلاع رساني بازي هاي موجود در بازار و همچنين دريافت اطلاعات دقيق و به روز توسط بنياد ملي بازي هاي رايانه اي راه اندازي شده است.
 
مينايي با اشاره به هولوگرام دار کردن بازي هاي رايانه اي تصريح کرد: کد منحصر بفردي روي هولوگرام بازي هاي رايانه اي وجود دارد که مشخص مي کند اين محصول توسط چه شرکتي توزيع مي شود و از نظر محتوايي و سني در چه رده اي قرار دارد.
 
وي با اشاره به ابعاد مختلف نظام رده بندي بازي هاي رايانه‌اي که مربوط به نقاط ضعف و روانشناختي اين محصولات است ، افزود: براي مثال به اين بازيها از بعد سلامتي پرداخته مي شود تا يک محيط امن و سالم براي کاربران آن و به دور از هرگونه حالات خشونت، افسردگي و نااميدي ايجاد شود.
 
رئيس بنياد ملي بازي هاي رايانه اي گفت: رده بندي سني بازي هاي رايانه اي در گروه رده بندي‌هاي 3، 7، 12، 18 و 25 سال قرار مي گيرند و تمامي بازي هاي موجود در بازار بايد از اين نظام تبعيت کنند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: